20 Şubat 2012 Pazartesi

Şimdi mi Hatırladınız?/Yossi Sarid*

İsrail Savunma Bakanı'nın Türkiye'ye gerçekleştirdiği ziyaretin başarılı olduğunu söylüyorlar.Öyleyse,suskunluk ve susturma komplosunu yenilemek mümkün demektir.Birkaç ay önce Türkiye Başbakanı Tayyip Erdoğan bize bir kez daha acı sözler söyledikten sonra yaşanan buydu.Mühim bir İsrailli bana telefon edip şöyle demişti:"Artık Türklere karşılık vermeniz,Ermenilere karşı işledikleri suçlardan dolayı kınamanız lazım.Sen Yossi,bunu yapma hakkına sahipsin.Bugün sen kendi halinde bir vatandaşsın,fakat kamuoyunun önünde bir sima olduğunda bile kendini geri çekmedin.Kendini sık sık ifade ettin ve Soykırım sorumluluğundan kaçmalarına karşı çıktın."

Tiksintiyle doldum ve bütün ruhumla kusmak istedim.Bana telefon eden insan,Ermeni Soykırımı'nı inkâr edenlerin utanç verici biçimde başını çeken çirkin İsrailli örneğiydi.On yıl önce Kudüs'te bir kilisede toplananlara bir konuşma yapan Eğitim Bakanı'na demediğini bırakmayanlar arasında o da vardı.Bakan şöyle demişti:"İnsan hayatının değeri,ister Yahudi,ister Arap,Ermeni,Çingene,Boşnak,Arnavut veya Ruandalı olsun,çocuklarımıza telkin etmek istediğim değerdir.Yeni tarih müfredatında soykırım hakkında büyük bir bölüm koymak ve Ermeni Soykırımı'na da geniş bir atıfta bulunmak istiyorum.Bu bizim size karşı görevimiz,bu kendimize karşı görevimiz."

Ülke ayağa kalktı ve bakanlar ter dökmeye başladı.Çekince beyan edenlerin başında Savunma Bakanı Ehud Barak ve Devlet Başkanı Shimon Peres geliyordu.Derhal bu açıklamanın hükümetin inisiyatifiyle yapılmadığını ilan ettiler.Utançla seyretmiştim bütün bu olan biteni.

Son dönemde Kudüs'te yeni nağmeler duyuluyor:"Bize ahlak dersi vermeye en son hakkı olanlar Türkler" deniyor.Türkler bize ders vermeye kalkarsa,şamarı indiririz.

Ellerinde kan olmayan genç Türkiye'nin atalarının döktüğü kanı niye bu kadar ısrarla savunduğunu hiç anlamıyorum.Geçmişin derinliklerine fazla inmek,bugüne dair işaretler mi verecek?Biri tarihi ne zaman zorla silmeye çalışsa,o tarih genelde tekrar yazılmakta,üstelik kanla yazılmakta ısrar eder.Mesele siyasetçilerden ibaret de değil.Kamusal ve siyasi konulardaki uzmanlar da Türk çukurundan iskeletlerin,daha net olmak gerekirse,bir milyondan fazla iskeletin çıkarılmasına ateş püskürüyor.Yirminci asrın ilk soykırımı hakkında ağızlarından asla tek kelime çıkmamış olanlar,aniden hatırlayıverdi.Bu,Henry Morgenthau'nun "modern tarihteki en büyük suç" diye nitelediği bir soykırım.Morgenthau o karanlık yıllarda ABD'nin İstanbul elçisiydi ve bir Yahudi'ydi.

Telefonun karşı ucundaki o ajite olmuş zata ne tepki verdiğimi de söylemeliyim."Şimdi mi hatırladınız?Türklerin işlediği türde suçlarla itham edildiğinizde mi aklınıza geldi?Benim idam mangalarıyla işim olmaz,gidin Erdoğan'la meselenizi kendiniz halledin;sizin layığınız odur.Zamanla gündeme gelen ve yine zamanla silinip giden başka çıkarlar uğruna ahlaki bir tutum benimsemeniz ne kadar acı."

Farzedin ki Türkiye İsrail'le ilişkilerini tamir etti ve her şey eski haline döndü.

Ne olacak o zaman?Ermeni Soykırımı'nın inkârına yaptığımız katkıyı mı yenileyeceğiz?..

*Yossi Sarid,İsrail gazetesi,22 Ocak 2010;Radikal,23 Ocak 2010.

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=976249&CategoryID=99

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder