20 Ocak 2012 Cuma

"Talat Paşa Komitesi" Destekçisi [İnkarcı] "Sanatçılar"*

Talat Paşa Komitesi,Fransa Senatosu'nda görüşülecek olan Ermeni Soykırımı'yla ilgili yasa tasarısını 21 Ocak'ta Fransa Senatosu'nun önünde protesto edecek.Bu protestoya,Paris Büyükelçiliği ve Avrupa'daki Türk dernekleri de katılacak.Talat Paşa Komitesi'nin ... mücadele çağrısına çok sayıda aydın ve sanatçıdan destek geldi.

Çetin Tekindor:Haklı bir protesto olduğunu düşünüyorum.Fransızlar da Cezayir'de bir soykırım uyguladılar.Bu soykırımı kabul edip özür dilediler.Çalışmaların olumlu olduğunu düşünüyorum.

Levent Kırca:Talat Paşa Komitesi'nin sözde Ermeni soykırımı iddialarına karşı çıkmak için Paris'e gitmelerini olumlu karşılıyorum.Öyle bir Ermeni yok.Her vatandaşın,herkesin bu iddialara karşı çıkması gerekir.Paris'e gidilmesini doğru buluyorum.

Tarık Akan:Talat Paşa Komitesi'nin bu çalışmasını sonuna kadar destekliyorum.Fransa Senatosu Anayasa Komisyonu'nun bu yasanın Fransız Anayasası'na aykırı olduğu kararını destekliyorum.Bu yasa olgunlaşmaz.Çalışmaları destekliyorum.

Zeki Alasya:Bize karşı alınan kesin bir tavır var.Çok daha büyük soykırımlar varken sürekli bu konu üzerinde dönüp dolaşılmasını çok komik buluyorum.Karşımızda çok ciddi bir lobi çalışması var.Biz ancak iş çok zor duruma gelince biraraya geliyoruz.Dolayısıyla geç kalıyoruz.Yasanın geçeceğini düşünmekle birlikte bu çabaları destekliyorum.

Mustafa Altıoklar:Beş sene önce bu yasa çıktığında,bir festival sırasında açıkça "düşünce ve ifade özgürlüğünün olduğu bu topraklarda faşist yasasını,Ermeni soykırımı sözkonusu olmamalıdır.Yasayı çiğniyorum" [anlayan varsa bana da anlatsın lütfen] demiştim.Fransa'nın bu kadar faşist şekilde davranması doğru değildir.Ermeni Soykırımı var mıdır yok mudur bunu tarihçilerin ortaya çıkarması gerekir.Bu ayrı bir konudur.

İnci Aral:Talat Paşa Komitesi'nin Paris'e gitmesini çok önemsiyorum.Önemli buluyorum.Komite bu zamana kadar kimsenin yapmadığını yaptı.Bu kadar ikiyüzlülük,haksızlığa ve çirkinliğe herkesin karşı çıkması gerekirdi.Bunu yapan tek Talat Paşa Komitesi oldu.Eminim iyi şeyler olacaktır.

Haldun Dormen:Talat Paşa Komitesi'nin bu çalışmasını destekliyorum.Hem ifade özgürlüğünden bahsediyorlar,'herkes istediğini düşünebilir' diyorlar hem de böyle bir yasa çıkarıyorlar.Yirmibirinci yüzyılda bu olabilecek bir şey değil.Bu yasa,başta ifade özgürlüğü olmak üzere bütün özgürlüklere karşı bir saldırıdır.Bu bir rezilliktir.Almanya,Naziler ile ilgili nasıl utanmalıysa Fransa da bu yasadan dolayı utanmalıdır.

Bedri Baykam:Talat Paşa Komitesi'nin bu girişimi çok yerinde.Komite,başından beri ciddi çalışmalar yapıyor.Senatodan onaylanması istenen bu kanun tasarısı Fransa için kendi demokratik kökenleri adına bir utanç vesikasıdır.Yüz kızartıcı bir insanlık suçudur.Çünkü bir ulusu soykırımcı ilan etmek özgürlük ve insan haklarına aykırı demokrasinin her türlü mantıki tutarlılığına aykırı bir iflasıdır.

Nejat Yavaşoğulları:Neyi değiştireceğini bilmemekle birlikte doğru bir çalışma olarak görüyorum ve destekliyorum.

Bennu Yıldırımlar:Yoğun bir çalışma mesaisi içinde olmasaydım protestoya katılmayı çok isterdim.Bir şeyleri göstermek açısından önemli bir çalışma.Herkes tarihiyle yüzleşmeli.

Altan Gördüm:Bu yaşananlar emperyalizmin oyunu.Kınamakla kalmayıp aktif bir şekilde tepkilerin belirtilmesi gerektiğini düşünüyorum.Aktif eylem yapılmalı.Bize kurşun atanlara güvercin verecek halimiz yok.Tepki verilmesi gerekir.

Zeynep Erkekli:Elbette her zeminde öncelikle vurgulanması gereken bu tasarının ifade özgürlüğüne aykırı oluşudur.Zamanlamalar çok ilginç.İnsan aklıyla dalga geçen bir hızla gerçekleşiyor her şey.

Ahmet Gülhan:Yapılacak eylemin sert söylemlerle olmasının senatonun kararını olumsuz olarak etkileyeceğini düşünüyorum.Tepkinin demokratik kurallar gereği yapılması gerekir.Türkiye,kuruluşu 88 yıllık olan çok genç bir ülke.Böyle bir şeyle yargılanması doğru değil.Verilecek tepkinin akılcı olması gerekir.Bir çağrı şeklinde olması senatonun Türkiye'nin lehine vereceği kararda etkili olur.

*Aydınlık,19-20 Ocak 2012.

http://www.aydinlikgazete.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7841:pars-eylemne-sanatci-deste&catid=35:joomla&Itemid=95

http://www.aydinlikgazete.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7876:bueyuek-eyleme-sanatc-destei&catid=35:joomla&Itemid=95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder